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Les chaînes linéaires FAST de Rakuten TV disponibles sur le web et les mobiles


Rédigé le Mercredi 20 Avril 2022 à 14:27 |



Rakuten TV, l’une des principales plateformes européennes de vidéo à la demande lance aujourd’hui sur le web et les téléphones mobiles, ses chaînes linéaires FAST - gratuites avec publicité. Toutes les chaînes actuellement distribuées via les Smart TV, seront dorénavant disponibles sur le web et les mobiles dans tous les pays européens. En augmentant les différents supports de diffusion, Rakuten TV élargit son offre de service pour les utilisateurs et les annonceurs et étend son différentiel de marché unique en proposant un contenu premium pertinent à travers différents types d’offres regroupés (achat, location, abonnement ou accès au visionnage gratuit avec publicité), le tout réuni en un seul endroit.

Les chaînes gratuites avec publicité seront désormais accessibles via le site web, l’app IOS et l’app mobile Androïd à travers le menu dédié. Elles seront disponibles dans 42 pays en Europe avec en moyenne 100 chaînes par pays qui incluent une large variété de programmes : news, sport, jeunesse, musique... de l’ensemble des marques connues mondialement.

Rakuten TV qui était principalement rattachée aux Smart TV, a intégré le business AVOD & FAST en 2019 et la plateforme s’engage à fournir à ses utilisateurs différentes options d’accès au divertissement que ce soit la TVOD, L’AVOD, FAST ou SVOD en fonction de leurs besoins. Avec le lancement des chaînes linéaires sur le web et les mobiles, l’entreprise a franchi un nouveau pas pour amener le divertissement partout où se trouve l’utilisateur et lui faciliter le visionnage de certains divertissements : les contenus AVOD sont en effet particulièrement adaptés pour des séquences de visionnage courtes ou interstitielles.

Ces nouveaux devices disponibles permettent aussi d’accéder aux chaînes linéaires pour ce genre de programmes, partout et à tout moment.

De plus, c’est une étape importante pour les annonceurs qui auront dorénavant l’opportunité de voir leurs performances s’accroître : les utilisateurs regarderont les publicités via leur mobile avec un reach plus personnalisé et adapté aux différents profils. L’offre de programmes est élargie avec l’ensemble des principales chaînes internationales, du contenu local et des chaînes thématiques.

« Après avoir positionné Rakuten TV comme le cinéma à la maison pendant des années, la plateforme franchit un nouveau pas en accord avec notre stratégie de devenir l’un des leaders de l’AVOD et FAST en Europe et amener le divertissement partout où l’utilisateur en a besoin », déclare Cédric Dufour, Président de l’entreprise. « Nous souhaitons que notre plateforme donne l’accès au contenu à tous les utilisateurs où qu’ils se trouvent afin qu’ils puissent profiter de leurs programmes préférés à tout moment et sur n’importe quel support en fonction de leurs besoins et de leurs préférences. »
 

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Ludovic Belzamine
Rédacteur en chef de Megazap.fr depuis 15 ans. En savoir plus sur cet auteur







1.Posté par Charles Maman le 27/05/2023 18:21 | Alerter
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Bonjour Mr Dufour

As RakutenTv exexutive have a look to our lifestyle and culinary content who could perfectly be adapted and formated for FastTv;( Avod but not only) with a monetization partnership.

To make simple we can provide some of the best travel and culinary programs with in bonus short programs and recipes extracts from these programs on a specific topic of your platforms

.LINK to a part of our catalog DIGITAL FOOD NETWOR K.

We have been approched for the US market by Disney (Hulu) and would like if interest what are you thinking about.

ecnvoyé : 24/05/ 2023 à 17:44
de : Kaye, Jen
objet : Lifestyle and travelling Gourmet content

Dear Charles

I received your note to that you wish to discuss your catalogue of lifestyle and gourmet content. Would you be able to send through a catalogue to share and we can review and subsequently sent up a time to discuss?e

Content Partnerships I Hulu

IF YOU WANT TO KNOW MORE READ BELOW.

Who are we: Muses Productions in Cannes and Henri Sera production in Los Angeles pionnered in 1983 a top quality content exclusively dedicated to the best gastronomy and “art de vivre”.featuring the most entertaining starred great Chefs and fabulous destinations.. Travel,culture and culinary is one package. Take a look )LINK DIGITAL FOOD NETWORK

Our partnerships with the best talent in cooking and the most proemiinent “Grands Chefs ” allow us to develop a rich and timeless catalogue already composed of more 120 épisodes (26') who could be reformated at convenience ( 8 hours of rushes per episode) and more 700 short programs (mostly recipes (3' who can be reduced to 1 minut ) in video (VA and VF version)

The particularity of our programs,

And as you know, the lifestyle and cuisine programs interest more and more viewers with the difference that our “culinary travel shows are ”High classic level "and at the beginning, put the focus on the Great Chefs * who agree to share their talent and make accessible to broad audience their recipes (step-by-step that are very easy to make compared to the multitude of productions that followed thereafter us, the recipes were almost never explained in detail).

Bringing the gastronomy stars to the mass audience , enthusiasmed our viewers through their distribution in more than 47 countries all over the world (Scripps in Us, France "M6 Teva and TV5, England, Germany China Japan etc etc (list available).)

ADDED VALUE FOR OUR PARTNER PLATFORMS.

For acquisition of any of our shows, is to access alternatively through to your traditional TV,.or directly to your Fast TV,, as well as the 3 recipes extracted from each episode

As well we provide to our platform partners for their subscribers,"to enter for the world of the great cuisine with a mouse-click away"by accessing directly in our videotheque with,the E-Book with our hundreds of recipes (see below) (recipes + link to video).which could be appreciated by advertisers.via AVOD, LINK .

With a permanent AVOD income, especially since it will be constantly supplied with recipes from great chefs.

Given the appetite of a wide audience for the gastronomy and “art de vivre” theme and also the fact that the greatest Chefs of today are true stars, we think that your company should propose this type of content to the audience.

That why we are very excited to propose you a try with our series “cuisineculture” below.

a/Cuisineculture : (26 mn x 14 episodes) " About us – Cuisine Culture“ (English version's “Breakout Foodie” award winner in the US), produced at a high level of quality which has been successfully broadcast 8 times (2 years) on 355 stations of the America's prestigious PBS public television network, featuring Michelin multi-starred chefs such as Guy Savoy (Las Vegas / Paris), Daniel Boulud (New York) Josiah Citrin and many more.

YOU TUBE LINK 2*Daniel Boulud à New York

: YOU TUBE LINK 2* Chef Negresco à Nice

(485) Cuisine Culture™ Presents Rising 2 Star Michelin Chef “Michael Nizzero”, France –in Champagne YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=OelQG7XIXIA&list=PLt_WxF2dLQdHS3CQvD8CzcbuyVFhXrbnW 3* guy Savoy in Vegas

b/Travelling gourmet 52 x26' HD a dream travel destination" (full list at request)

https://www.youtube.com/watch?v=Nv716D4H2I0 (Cannes festival )

7) ITG EP15 La Côte d'Or Bernard Loiseau FR YOUTUBE – YouTube ( Bernard Loiseau 3*)

c/ Bruno choice 26x26' HD (ask for list) Nicknamed the king of truffles in Provence.

http://www.youtube.com/watch?v=n8Q_SG1JUms&feature=c4-overview-vl&list=PL04E4B9C2B7835E5B (Geneve) http://www.youtube.com/watch?v=pG2wjzDQKZo&feature=related Saint Tropez (english version)

d/ (56) Cuisine And Folklore around the world– 18x26'– vintage (1983) (56) Cuisine And Folklore – learn about preparing couscous, Morocco – YouTube.

Don't hesitate to contact us with any further questions.

We would be happy to present you our catalog (unscripted and Kids format) as well as our news productions

We look forward hearing from you soon and wish you “Bon appetit”

Gastronomiquely Yours.

Charles Maman (Cannes) & Henri Sera production (Los Angeles)LINK DIGITAL FOOD NETWOR K.

40 years track record providing top quality gastronomy and art of living related content & services for US and international network.

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